Hangár plachtaři

Zveřejněno: neděle 15. březen 2015 13:24

 

L-13 Blaník

 Imatrikulace: OK-0911

 0911

 Rozpětí: 16,2m
 Rok výroby: 1968
 Klouzavost:  1:28

 

Blaník je celokovový dvoumístný kluzák československé výroby používaný primárně pro výcvik nových pilotů a pro rekreační létání. Díky jeho výborným letovým vlastnostem je velmi oblíbený po celém světě.

 

L-13 Blaník

 Imatrikulace: OK-1856

 1856

 Rozpětí: 16,2m
 Rok výroby: 1971
 Klouzavost:  1:28

 

Blaník je celokovový dvoumístný kluzák československé výroby používaný primárně pro výcvik nových pilotů a pro rekreační létání. Díky jeho výborným letovým vlastnostem je velmi oblíbený po celém světě.

 

L-13 Blaník

 Imatrikulace: OK-8704

8704 

 Rozpětí: 16,2m
 Rok výroby: 1978
 Klouzavost:  1:28

 

Blaník je celokovový dvoumístný kluzák československé výroby používaný primárně pro výcvik nových pilotů a pro rekreační létání. Díky jeho výborným letovým vlastnostem je velmi oblíbený po celém světě.

 

L-23 Super Blaník

 Imatrikulace: OK-0235

 0235

 Rozpětí: 16,2m
 Rok výroby: 1990
 Klouzavost:  1:28

 

Super Blaník je stejně jako Blaník celokovový dvoumístný kluzák československé výroby používaný primárně pro výcvik nových pilotů a pro rekreační létání. Oproti Blaníku  má ocasní plochy ve tvaru T a křídlo nemá vztlakové klapky.

 

L-23 Super Blaník

 Imatrikulace: OK-8200

 8200

 Rozpětí: 16,2m (18,2m)
 Rok výroby: 1988
 Klouzavost:

 1:28 (1:32)

 

Super Blaník je stejně jako Blaník celokovový dvoumístný kluzák československé výroby používaný primárně pro výcvik nových pilotů a pro rekreační létání. Oproti Blaníku  má ocasní plochy ve tvaru T a křídlo nemá vztlakové klapky. K letadlu máme také nástavce křídel, které zvětší rozpětí křídel na 18,2 metru a zvýší klouzavost. 

 

L-33 Sólo

 Imatrikulace: OK-3404

3404 

 Rozpětí: 14,12 m
 Rok výroby: 1993
 Klouzavost:

 1:33

 

L-33 je jednomístný kluzák celokovové konstrukce. Letoun byl vyvíjen jako pokračovací letoun pro přechod z L-13 a L-23. Používáme převážně k rekreačnímu létání a pro pokračovací výcvik.

 

L-33 Sólo

 Imatrikulace: OK-2921

L33 3931 

 Rozpětí: 14,12 m
 Rok výroby: 1992
 Klouzavost:

 1:33

 

L-33 je jednomístný kluzák celokovové konstrukce. Letoun byl vyvíjen jako pokračovací letoun pro přechod z L-13 a L-23. Používáme převážně k rekreačnímu létání a pro pokračovací výcvik.

 

VSO - 10 Gradient 

 Imatrikulace: OK-8507

 8507

 Rozpětí: 15 m
 Rok výroby: 1988
 Klouzavost:

 1:36

 

Vosa, jak se tomuto kluzáku také lidově říká, je jednomístný kluzák smíšené konstrukce vyráběný v Československu. Křídla jsou dřevěné konstrukce, kabina je z laminátu a ocasní plochy a kornout je plechové konstrukce. Kluzák využíváme převážně pro soutěžní a rekreační létání.

 

VSO - 10 Gradient 

 Imatrikulace: OK-9617

 9617

 Rozpětí: 15 m
 Rok výroby: 1989
 Klouzavost:

 1:36



Vosa, jak se tomuto kluzáku také lidově říká, je jednomístný kluzák smíšené konstrukce vyráběný v Československu. Křídla jsou dřevěné konstrukce, kabina je z laminátu a ocasní plochy a kornout je plechové konstrukce. Kluzák využíváme převážně pro soutěžní a rekreační létání.

 

Standard Cirrus

 Imatrikulace: OK-7501

 7501

 Rozpětí: 15 m
 Rok výroby: 1975
 Klouzavost:

 1:37

 

Cirrus je jednomístný laminátový kluzák německé výroby. Kluzák je určen pro rekreační a sportovní létání. Naše cirrusy jsou pravidelnými účastníky mnoha plachtařských soutěží.
Jedná se o verzi Standard Cirrus 75, která má oproti klasickému Standard Cirrusu delší a špičetější příď.

 

Standard Cirrus

 Imatrikulace: OK-1193

1193 

 Rozpětí: 15 m
 Rok výroby: 1974
 Klouzavost:

 1:37

 

Cirrus je jednomístný laminátový kluzák německé výroby. Kluzák je určen pro rekreační a sportovní létání. Naše cirrusy jsou pravidelnými účastníky mnoha plachtařských soutěží.

 

G-103 Twin Astir

 Imatrikulace: OK-8320

 8320

 Rozpětí: 17,5 m
 Rok výroby: 1978
 Klouzavost:

 1:38


Twin astir je dvoumístný laminátový kluzák německé výroby. Tento kluzák je rozšířený po celém světě, kde je používán pro základní výcvik, pokračovací výcvik, rekreační létání a v případě akrobatické verze také pro akrobacii. My kluzák používáme převážně pro pokračovací výcvik a rekreační létání.

 

L-13 SE Vivat

 Imatrikulace: OK-0105

 0105

 Rozpětí: 16,8 m
 Rok výroby: 1990
 Motor:

 Walter Mikron III AE, 48kW


Vivat je dnoumístný motorizovaný kluzák, jehož konstrukce vychází z Blaníka. Křídla a ocasní část je totožná, přední část je kovová, potažená laminátovými díly. Vivata používáme k výcviku pilotů a k rekreačnímu létání.

 

L-13B Bačostroj

 Imatrikulace: OK-8902

 8902

 Rozpětí: 16,2 m
 Rok výroby: 1979
 Motor:

 Walter Mikron III A, 48kW

 

Bačostroj jednomístný motorizovaný kluzák, jedná se o drak Blaníku, kdy je a místě předního sedadla umsítěn motor. letoun využíváme k rekreačnímu létání a leteckým výletům. Bačostroj zkonstruoval pan Mojmír Bača, první let se konal 23. března 1979. Jedná se o jediný kus na světě a jsme velmi hrdí na to, že létá právě u nás.



 


 

Další kluzáky létající v Kunovicích

VT116 OK-7410 

HPH304 Shark OK-1711 

 Std. Libelle OK-7198

L-13SEH Vivat OK-8130 

 7410  1711  libele2  zluty vivat

Std Cirrus OK-0426 

Std Cirrus OK-7377

Std Cirrus OK-3122 

 LS1f OK-4573

 11178331 391343247720806 859003489079235577 n  7377ER  3122  jt

Discus CS OK-5318

 

Dicsus CS OK-1302

 

kal   11042667 744155982366913 7734844093305395471 n  
 
 

 

 

Zobrazeno: 3867